**MYYTY** Volvo 240
'T5'

Vuosimalli
1989
Mittarilukema
158 000 km
Polttoaine
Bensiini
Vaihteisto
Manuaali

Auton tekniset tiedot

Vuosimalli1989
Kuutiotilavuus2319 cm³
VaihteistoManuaali
Mittarilukema158 000 km
PolttoaineBensiini
Teho (hv/kW)184/137
RekisterinumeroTVA-40
Vetopainot600/1600 kg
KorimalliSedan
VetotapaTakaveto
1. käyttöönottopäivä28.03.1989
Viimeinen katsastus10.06.2025

Varusteet

  • Sinulle, joka haet jotain erikoista! Tarjolla erittäin hienosti rakennettu Volvo 240 ’restomod’ – klassinen ulkonäkö, modernimpi tekniikka ja laadukas viimeistely.
  • Tähän kaksnelikymppiseen on istutettu Volvon legendaarinen, turboahdettu suora vitoskone, eli ns. "T5". Voimalinjaa jatkaa BMW:n luotettava 6-vaihteinen manuaalivaihteisto (GS637DZ), joka kestää vääntöä ja tarjoaa miellyttävän ajotuntuman.
  • Alustaa on päivitetty mm. Bilstein ClubSport -sarjalla, + säädettävät yläpäät, uretaanipuslat, säädettävät ylätukivarret, sekä säädettävä panhard-tanko, jotka yhdessä tekevät ajokokemuksesta napakan ja hallitun. Ulkonäköä täydentää alkuperäinen Volvon spoileri ja Borbetin laadukkaat 17” vanteet, jotka henkivät kilpahistoriaa ja viimeistelevät kokonaisuuden.
  • Auto on muutoskatsastettu nykyiselle tekniikalle, ja viimeisin katsastus (10.6.2025) hyväksyttiin ilman huomautuksia.
  • Tässä autossa on sopivasti tehoa ja tarkka, jämäkkä alusta, joka tarjoaa erinomaisen pidon. Kiihtyy hienosti ja on erittäin hauska ajaa erityisesti mutkaisilla teillä. Volvo 240 on verrattain kevyt, ja tällä tekniikalla se liikkuu vaivattomasti. (Kadulle 186hv, radalle 320hv)
  • Historia ja kunto Auton historia on hyvin tiedossa: korilla ajettu vain 158 tkm ja ollut ainoastaan neljällä yksityisomistajalla. Projektin lähtökohtana oli tehdä asiat kunnolla, joten rakenteluun valittiin tervekorinen ja hyvä yksilö. Auto on ammattimaisesti ylimaalattu muutama vuosi sitten, ja maalipinta on edelleen erittäin siisti.
  • Tekniikasta tarkemmin • Moottorinohjaus: MaxxECU Race – yksi markkinoiden arvostetuimmista • Suuttimet: EV14 2200 cc – riittävä reservi jatkokehitykseen • Pakoputkisto: Martelius 3” + laadukas race-katalysaattori • Turbo: 19T • Puolat: VAG • Moottorin sisuskalut: Vakio – maltillinen ahtopaine, säädetty DynoLabilla • Vaihteisto: BMW GS637DZ • Kytkin: Sachs orgaaninen kytkinlevy + billet-vauhtipyörä – erittäin mukava ja helppo ajaa • Alusta: Bilstein ClubSport + säädettävät yläpäät (edessä), uretaanipuslat, säädettävät ylätukivarret, säädettävä panhard-tanko
  • Kaikki muutostyöt on tehty huolella ja toimivuutta ajatellen. Tällä autolla voi huoletta lähteä myös pidemmälle matkalle – se toimii kaikin puolin hienosti ja on ilo ajaa.
  • 📌 Rahoitusmahdollisuus saatavilla. ♻️ Vaihdokit katsotaan tapauskohtaisesti.
  • Tervetuloa tutustumaan tarkemmin!

Automyyjät

Frank
Fyrqvist

Myyntipäällikkö

0192802828
frank.fyrqvist@specialmobil.fi

Martin
Impola

Myynti

019 2802829
martin.impola@specialmobil.fi

Niklas
Nylund

TJ / Automyyjä

019 2802832
niklas.nylund@specialmobil.fi